Йдеться про дистанційний навчальний курс з такою назвою. А також групу Фейсбук, що на додаток до цього курсу започаткована тими, хто на курсі навчається, навчався або хоче згодом познайомитись з його змістом.
Враження від курсу можна поділити на дві виразні частини: за змістом і за форматом. Перші адресовані тим, хто або сам є активістом, або працює в дотичних сферах нашого громадського господарства. Це дуже широка аудиторія. А от друга частина призначена для більш вузької групи людей, а саме тих, що займаються дистанційним навчанням.
То відповідні два розділи і пропонуються вашій увазі. В тезовому форматі, без детальної аргументації, бо наразі її розгортання не видається потрібним. Як може ми з цього приводу почуємо різні точки зору, то може це знадобиться, зараз же хочеться просто позначити певні думки як начерковий напрямок для подальшої розмови.
То відповідні два розділи і пропонуються вашій увазі. В тезовому форматі, без детальної аргументації, бо наразі її розгортання не видається потрібним. Як може ми з цього приводу почуємо різні точки зору, то може це знадобиться, зараз же хочеться просто позначити певні думки як начерковий напрямок для подальшої розмови.
1. Зміст курсу
Розділ адресований активістам і людям, що опікуються розвитком громадянського суспільства.
1.1 Загальне враження
Курс дуже корисний. Він містить дуже багато важливих порад, подача матеріалу динамічна, нетрадиційна, тож можна бути впевненими в тому, що багато і багато активістів, що той курс прослухають, стануть біль вправними, ефективними, а відтак їх справи підуть краще. Виграє від цього, зрозуміло, все суспільство.
1.2 Недоліки, зауваження
Звісно, вони є, ті недоліки, і у будь-кого з тих, що буде його слухати, з'являться, мабуть, свої зауваження. Я свої залишив у форумах, що є при кожній порції курсу, буде добре, як таких зауважень від різних людей буде більше, і тоді курс можна буде з часом доопрацювати. Чи варто це робити зараз? Ні, треба накопичити враження, оцінки різних людей і потім, можливо, здійснити так званий апгрейд чи модернізацію.
Така модернізація або нова версія курсу не обов'язково буде повторювати стару. Це може бути і цілком новий навчальний матеріал. Можливо такий, що поглибить рівень розгляду вже окреслених раніше питань. А може просто поширить коло прикладів, розповідей про реальні проекти, їх історію, активістів, які ті проекти запровадили. Тут варто звернути увагу саме на побажання тих людей, що будуть навчатись на курсі.
1.3 Що далі або як використовувати
Оце найцікавіше, мабуть. Мені здається, що було б добре, аби різні громадські організації заслали на той курс своїх активістів у плановому порядку. От зокрема республіканці чи соціалісти.
Але і у приватному порядку кожен з нас може це зробити: запросити на курс своїх знайомих, знайомих своїх знайомих і незнайомих також. Ну, як кажуть, максимальний репост. Про це, між іншим, є у курсі: не волай "ганьба", "зрада" - зроби щось власноруч для свого міста, вулиці. Прослухати курс? Чому ні, можливо для когось (а я впевнений, що для багатьох) це буде першим кроком у його біографії активіста.
Але і у приватному порядку кожен з нас може це зробити: запросити на курс своїх знайомих, знайомих своїх знайомих і незнайомих також. Ну, як кажуть, максимальний репост. Про це, між іншим, є у курсі: не волай "ганьба", "зрада" - зроби щось власноруч для свого міста, вулиці. Прослухати курс? Чому ні, можливо для когось (а я впевнений, що для багатьох) це буде першим кроком у його біографії активіста.
2. Формат курсу
Розділ для тих, хто навчається сам чи навчає інших у дистанційному режимі. Тут пропонується відповідь на одне, але дуже важливе, як на мене, питання стосовно формату чи архітектури навчального курсу громадської орієнтації (не курсу для вишу або для дітей шкільного віку).
2.1 Для тих, хто навчається дистанційно
Я б вважав, що кожен дистанційний навчальний курс (форум, семінар) повинен у своєму форматі мати відкриту Фейсбук-групу як стандартну опцію.
У вашому курсі цого нема? Адміністрація навчальної платформи або викладачі про це забули? То створіть ту групу самі. Не вмієте? То навчайтесь.
У вашому курсі цого нема? Адміністрація навчальної платформи або викладачі про це забули? То створіть ту групу самі. Не вмієте? То навчайтесь.
2.2 Для фахівців дистанційного навчання
Фахівці гуманітарного профілю не люблять згадки про стандарти - вони за розмаїття, вільну творчість, необмежену і у жодному разі не стандартизовану.
Фахівці, що мають технічну освіту, твердять, що без стандартів не може бути і думки про якість. А я ж у попередньому пункті згадав про стандарти, то як бути?
Я сформулюю так: існують поважні підстави для того, щоб включення до складу дистанційного навчального курсу відкритої Фейсбук-групи віднести до кращих практик цієї галузі.
Фахівці, що мають технічну освіту, твердять, що без стандартів не може бути і думки про якість. А я ж у попередньому пункті згадав про стандарти, то як бути?
Я сформулюю так: існують поважні підстави для того, щоб включення до складу дистанційного навчального курсу відкритої Фейсбук-групи віднести до кращих практик цієї галузі.
Немає коментарів:
Дописати коментар