Цілком можливо, що попрацювавши з форумом, модератор відчує потребу в тому, щоб певні відомості, що стосуються основної теми (а може й кількох), зосередити на сайті. Або навпаки: сторінка вже є, а з'явилась потреба в групі, щоб розгорнути більш жваві дискусії, ніж це дозволяє сторінка. Так, нормальна ситуація, бо група - це, як подумати, лише певна складова інформаційного каналу. А різні комунікаційні потреби мають задовольнятись різними інформаційними форматами.
1. Фейсбук-сторінка
Ну, сторінка - то дуже просто і може про неї не варто було б говорити, як не певний організаційний нюанс.
Сторінка організації (вона ще називається інколи офіційною) є продовженням офіційного сайту в соціальній мережі. І якась фізична особа, яку та організація уповноважила, говорить на тій сторінці від імені організації. (Це як правило і здебільшого. Бувають такі нестандартні сторінки, що ого-го!)
Про що йдеться на сторінці? Про новини, події в житті організації, може також важливі події галузі чи того проблемного середовища, в якому організація працює. Можливо, "сторінка" дає також роз'яснення чи відповідає на запитання відвідувачів сторінки, але, зверніть увагу, фізична особа, що підтримує сторінку, не може вступати в дискусії, викладати свою власну точку зору на ті чи інші події чи питання від імені організації. Це буде перевищенням її повноважень. А відвідувачам, зрозуміло, не дуже зручно спілкуватись розлого і комфортно з людиною, що називає себе "Бібліотека" чи "Університет".
Відтак сторінка є продовженням сайту у Фейсбуці (на сайті є посилання на сторінку) і пов'язує його з однією чи декількома дискусійними групами. Дійсно, сторінка (офіційна) по своїй суті може бути лише одна, як і офіційний сайт. Їх основне призначення полягає в тому, щоб спочатку зустріти тих, хто шукає організацію вперше, а потім тримати з ними контакт. А от дискусійних груп буде стільки, скільки напрямків роботи у тої організації.
Зрештою, у самому загальному вигляді концепція сторінки (згадаємо про форум) має давати відповідь на такі питання:
1. Чи потрібна вам та сторінка? Для чого, власне? Одним словом не скажеш, але треба спробувати якусь більш-менш чітку і лаконічну формулу знайти.
2. Що там буде розміщено, яка інформація, для кого, про що?
3. Хто це буде робити?
4. Скільки власного часу (на тиждень) цьому можна чи треба присвятити?
5. Які кількісні показники є бажаним чи оптимальними: постів на тиждень, коментів (від кого?), лайків?
6. За який час треба (прийнятно) на плановані показники вийти? Приблизно.
7. Яке ставлення до сторінки буде у колег (найближча, головна спільнота)?
8. Що скажуть ваші рідні, партнери, конкуренти (другорядні спільноти)?
На деяких сторінках у відвідувачів нема можливості написати повідомлення. Це абсолютно незрозуміле рішення модератора. Ні, як на сторінці якоїсь поп-зірки її фанам не дозволяють писати (бо чого ж можна очікувати від тих дописів?), то зрозуміло. Але коли якісь громадські організації чи й установи з самого почату розраховують на несиметричний інформаційний канал (як телебачення), то якої ефективності контакту можна очікувати? Хто буде в соцмережі читати якісь повідомлення без можливості висловити своє ставлення до прочитаного? А ті тисячі лайків, що є при таких сторінках, вони може і справляють враження, але не надто вигідне для модератора. Що таке свобода слова всі добре не тільки знають, але і відчули вже в Мережі - а тут не дають можливості писати, як це?
От для прикладу, скажімо, бібліотека: одна сторінка, на якій посилання на офіційний сайт і дві групи: літературний клуб і гурток вишиванок. Короткі повідомлення про події в клубі чи гуртку - на сторінці, а вже розлогі - у групах. Чи потрібні або навіщо потрібні тим спільнотам, що утворились при бібліотеці, дискусійні групи? Подумаєте про це - для нашого каналу то питання головне.
До речі. Була спроба зацікавити питанням наших міських депутатів. Марна.
2. Сайт
Тепер щодо сайтів.
Раніше їх створення і експлуатація вимагали часу, грошей, фахової кваліфікації. Не так тепер. Створити сайт може кожен, хто має досвід спілкування у Фейсбуці, його експлуатація буде безкоштовною. Але власний час на цю роботу витрачати треба як і раніше. І це - робота, треба розуміти це з самого початку. Хоча для того, хто вже веде групу як модератор, та робота не буде надто важкою чи незрозумілою, а щодо самої можливості навчитись, то тут не може бути жодних сумнівів. Надто для бібліотекарів, вчителів чи тих, хто має якийсь досвід підготовки документів юридичного, інженерного чи організаційного характеру.
Це як коротко, бо ми ж маємо триматись основної теми, тобто форумів, груп, може сторінок, започаткованих у Фейсбуці. А питання про сайти - воно складне, а відтак розлоге. Втім, для тих, хто вже відчув потребу в тому, щоб додати до групи сайт, є дистанційний навчальний курс Сайт власноруч
Звісно, що навчальний курс безоплатний. І звісно, що підтримка сайтів грошей не вимагає. Звісно також, що почати можна у будь-який момент. Головне, відчувати, що без сайту група вже не може. Або сторінка не забезпечує вільного і прозорого доступу до інформації.
3. Приклади
Так, можна побачити і приклади, краще робити це якось у порівняльному режимі.
1. Фейсбук-сторінка
Ну, сторінка - то дуже просто і може про неї не варто було б говорити, як не певний організаційний нюанс.
Сторінка організації (вона ще називається інколи офіційною) є продовженням офіційного сайту в соціальній мережі. І якась фізична особа, яку та організація уповноважила, говорить на тій сторінці від імені організації. (Це як правило і здебільшого. Бувають такі нестандартні сторінки, що ого-го!)
Про що йдеться на сторінці? Про новини, події в житті організації, може також важливі події галузі чи того проблемного середовища, в якому організація працює. Можливо, "сторінка" дає також роз'яснення чи відповідає на запитання відвідувачів сторінки, але, зверніть увагу, фізична особа, що підтримує сторінку, не може вступати в дискусії, викладати свою власну точку зору на ті чи інші події чи питання від імені організації. Це буде перевищенням її повноважень. А відвідувачам, зрозуміло, не дуже зручно спілкуватись розлого і комфортно з людиною, що називає себе "Бібліотека" чи "Університет".
Відтак сторінка є продовженням сайту у Фейсбуці (на сайті є посилання на сторінку) і пов'язує його з однією чи декількома дискусійними групами. Дійсно, сторінка (офіційна) по своїй суті може бути лише одна, як і офіційний сайт. Їх основне призначення полягає в тому, щоб спочатку зустріти тих, хто шукає організацію вперше, а потім тримати з ними контакт. А от дискусійних груп буде стільки, скільки напрямків роботи у тої організації.
Зрештою, у самому загальному вигляді концепція сторінки (згадаємо про форум) має давати відповідь на такі питання:
1. Чи потрібна вам та сторінка? Для чого, власне? Одним словом не скажеш, але треба спробувати якусь більш-менш чітку і лаконічну формулу знайти.
2. Що там буде розміщено, яка інформація, для кого, про що?
3. Хто це буде робити?
4. Скільки власного часу (на тиждень) цьому можна чи треба присвятити?
5. Які кількісні показники є бажаним чи оптимальними: постів на тиждень, коментів (від кого?), лайків?
6. За який час треба (прийнятно) на плановані показники вийти? Приблизно.
7. Яке ставлення до сторінки буде у колег (найближча, головна спільнота)?
8. Що скажуть ваші рідні, партнери, конкуренти (другорядні спільноти)?
На деяких сторінках у відвідувачів нема можливості написати повідомлення. Це абсолютно незрозуміле рішення модератора. Ні, як на сторінці якоїсь поп-зірки її фанам не дозволяють писати (бо чого ж можна очікувати від тих дописів?), то зрозуміло. Але коли якісь громадські організації чи й установи з самого почату розраховують на несиметричний інформаційний канал (як телебачення), то якої ефективності контакту можна очікувати? Хто буде в соцмережі читати якісь повідомлення без можливості висловити своє ставлення до прочитаного? А ті тисячі лайків, що є при таких сторінках, вони може і справляють враження, але не надто вигідне для модератора. Що таке свобода слова всі добре не тільки знають, але і відчули вже в Мережі - а тут не дають можливості писати, як це?
От для прикладу, скажімо, бібліотека: одна сторінка, на якій посилання на офіційний сайт і дві групи: літературний клуб і гурток вишиванок. Короткі повідомлення про події в клубі чи гуртку - на сторінці, а вже розлогі - у групах. Чи потрібні або навіщо потрібні тим спільнотам, що утворились при бібліотеці, дискусійні групи? Подумаєте про це - для нашого каналу то питання головне.
До речі. Була спроба зацікавити питанням наших міських депутатів. Марна.
2. Сайт
Тепер щодо сайтів.
Раніше їх створення і експлуатація вимагали часу, грошей, фахової кваліфікації. Не так тепер. Створити сайт може кожен, хто має досвід спілкування у Фейсбуці, його експлуатація буде безкоштовною. Але власний час на цю роботу витрачати треба як і раніше. І це - робота, треба розуміти це з самого початку. Хоча для того, хто вже веде групу як модератор, та робота не буде надто важкою чи незрозумілою, а щодо самої можливості навчитись, то тут не може бути жодних сумнівів. Надто для бібліотекарів, вчителів чи тих, хто має якийсь досвід підготовки документів юридичного, інженерного чи організаційного характеру.
Це як коротко, бо ми ж маємо триматись основної теми, тобто форумів, груп, може сторінок, започаткованих у Фейсбуці. А питання про сайти - воно складне, а відтак розлоге. Втім, для тих, хто вже відчув потребу в тому, щоб додати до групи сайт, є дистанційний навчальний курс Сайт власноруч
Звісно, що навчальний курс безоплатний. І звісно, що підтримка сайтів грошей не вимагає. Звісно також, що почати можна у будь-який момент. Головне, відчувати, що без сайту група вже не може. Або сторінка не забезпечує вільного і прозорого доступу до інформації.
3. Приклади
Так, можна побачити і приклади, краще робити це якось у порівняльному режимі.
Немає коментарів:
Дописати коментар