середу, 14 грудня 2016 р.

Форум і тренінг

Сьогодні слово "тренінг" є не просто популярним. Воно міцно увійшло в лексикон що бізнесменів, що державних чи комунальних управлінців, що навіть людей абсолютно, як здається, не дотичних теми. Його можна почути на вулиці від перехожого чи прочитати в якомусь газетному повідомленні щодня. От наприклад: https://www.facebook.com/groups/1516502491976867/permalink/1639786246315157/

Не так з "форумом". Форум ще не став такою невід'ємною частиною нашого життя, як тренінг. А дарма. Адже форум є дуже ефективним інструментом для тренера. Про це докладніше далі.

1. Передтренінгова підготовка

1.1 Що робимо

За місяць до тренінгу (а вони ж проводяться не спонтанно, а за певними планами) запрошуємо майбутніх учасників у форум. Хто ще не в Фейсбуці - має долучитись. Вже позитивний результат, ще до початку власне тренінгу.

Пропонуємо учасникам тренінгу у форумі знайомство з програмою тренінгу і посилання на рекомендовану літературу. Зрозуміло, все багатство можливих медіаформатів у нашому розпорядженні: таблиці, презентації, подкасти, відеоролики - все, що найкраще пасує у кожному конкретному випадку до специфіки навчального матеріалу.

Контролюємо. Це робимо разом з керівником учасників форуму за місцем їх роботи (як то тренінги для установи чи підприємства) або з лідером громадської організації, яка бере участь в проекті. не можна сподіватись, що всі все прочитають чи переглянуть. Ну от і побачимо структуру тої групи: хто на що здатен, хто чим цікавиться.

До речі, тут побачимо також, хто з учасників тренінгу вміє читати. Ні, то не жарт, йдеться не про вміння прочитати кілька рядків тексту, а про здатність вмонтувати професійне читання (годинка-друга в день) у свій робочий графік чи й дозвілля. Тут можуть бути і несподіванки.

1.2 Результат

Учасники приходять на тренинг підготовленими. Вони вже не вперше чують те, що є навчальним матеріалом, як це буває в нас зазвичай. Вони вже значною мірою готові до активного - корінь успіху - обговорення, в них є позиція. І та позиція базована не на власному "здоровому глузді". Це добре інформаційно забезпечена, аргументована за допомоги літератури позиція. Але до літератури додався ще і (увага!) власний досвід, тому така позиція принаймні одного-двух найбільш підготовлених учасників - це просто незамінний козир в рукаві тренера. Обговорення під час тренігу піде абсолютно на іншому рівні.

2. Післятренінгова підтримка

2.1 Що робимо

Одержуємо звіти про хід реалізації планів, якими завершений тренінг.

А що, такі були? Та звісно, ми ж проводили тренінг як перший крок навчання. Другий полягає в тому, щоб застосувати все те, про що говорили, на практиці, правда? Адже тренінг - це набуття нових вмінь на підставі нових знань? А застосувати треба? І перше застосування - ні, не ігрове в ході тренінгу, справжнє - то може воно бути безпроблемним, легким, приємним? Та у жодному разі. Відразу все, про що так легко і невимушено казали на тренінгу, стає не таким вже і зрозумілим. З'являються якісь перепони, про які і не згадували. Те, що видавалось таким простим, насправді знов якось тікає, розчиняється, не дається...

Форум допомагає все це поставити під контроль. І не тільки, навіть не стільки тренера, скільки спільноти. Аде вона вже є, та спільнота. В неї за плечима два кроки: перший в підготовці тренінгу, а другий вже в процесі роботи в аудиторії. Ця спільнота вже працює на кінцевий результат і працює дуже ефективно.

2.2 Результат

Ну, результат завжди різний, але завжди конкретний: практично застосовані нові знання і вміння - можна помацати.

А форум? Він, звісно, прагне нових завдань, нових досягнень. Постають нові перспективи, відкриваються нові обрії - такій вправній команді!





Немає коментарів:

Дописати коментар