пʼятницю, 2 березня 2018 р.

Нас побільшало

Так, новий форум: Миколаївські освітяни

Думаю, що Миколаїв тепер сміливо можна вважати лідером по числу територіальних освітянських форумів. Ну от погляньте: Миколаївська освіта, Миколаївський вчитель-словесник, Миколаївський вчитель математики. І ще підказали: Освіта Миколаївщии

Навіщо так багато? А може треба ще більше? От, дивіться, біологи, історики, фізики "залишились на вулиці", не мають власного предметного форуму.

Про це варто поговорити.


Про новий форум


Новий форум суттєво відрізняється від тих, що були раніше, принаймні двома помітними рисами: він закритий і в нього постійний модератор. А ті, що вже були, вони відкриті і в них модератор тимчасовий. Як хто хоче продовжити аналіз, то будь ласка, долучайтесь, порівнюйте. А ми розглянемо інші аспекти цієї справи.

От бачте, життя потребує різних форумів, різних форматів, різних концепцій для тих форумів. Забагато їх бути не може в принципі. Нехай навіть двоє вчителів фізкультури побачать для себе користь в постійному контакті в мережі - то і чудово, нехай створюють той форум. І він буде працювати на користь як тих педагогів, так і дітей, і батьків, і, зрештою, того міста чи містечка, а може і села, де вони живуть. Ніхто ж цього не заперечить, правда?

Але ніхто з педагогів і не рушає жваво в ту роботу: створити територіальний (може предметний) форум і підтримувати його в належному стані. Ні, так було дотепер, а тепер вже не так, бо новий форум вже з'явивсь, а за його прикладом, я сподіваюсь...

Про інші міста


І в першу чергу про Харків, Львів, Херсон, Тернопіль, Суми і Кривий Ріг.

Як подивитись, скільки в нас учасників по різним-різним педагогічним форумам національного рівня, то дуже багато.

Але як придивитись, скільки з тих формальних учасників активно бере участь в розмові, пише коментарі, то вже набагато менше. Це так завжди і всюди, по всіх без виключення форумах, закон 10:1.

А от щоб виступити ініціатором розгляду певного питання, то таких же учасників ще менше. Їм навіть придумали красиву назву: топікстартер. А можна сказати "автор"? Як на мене, то це буде правильно, адже ми маємо справу з журналістом. Так, особливого розряду, але як він свідомий того, що пише для людей, то це ж журналіст? А як бот, або просто людина з певними характерними проблемами, то це відразу помітно: не журналіст.

Так от, модератори для територіальних освітянських форумів мають цілком органічно і послідовно виховуватись в національних? Чому так? А як інакше?

Ну от шкільний вчитель долучивсь нарешті того Фейсбуку, подививсь новини місцевого форуму, послухав обговорення тих чи інших цікавих або не дуже подій. Як в нього нема якогось політичного чи громадянського інтересу, то він ж не буде в ті форуми писати. Там і публіка зазвичай дуже строката, то говорити з нею про ті події чи проблеми сенсу великого може і нема.

Аж ось цей наш педагог знаходить форум професійний. Тут вже не про взагалі там проблеми країни - безробіття, війна, корупція - тут вже про його роботу, те, чим він живе кожного дня. Чи логічно, що він спочатку просто читає, а потім починає коментувати, бо це ж його життя. І, нарешті, рано чи пізно починає виступати ініціатором розмов. Це як в нього є певний потенціал журналіста чи громадського діяча, лідера, називайте як хочете.

З точки зору соціальних мереж цей процес є набуттям досвіду, а з точки зору соціальної психології це перехід від пасивної громадянської позиції до активної. Ну і де ж цьому педагогу оцю свою нову активність застосувати? Так дома ж, в своєму місті! В отому загальному міському форумі? Та ні, в своєму, освітянському. Нема? Так треба запустити, стати модератором.

Поки що не виходить. Чому?

Про національний вчительський форум


А давайте подумаємо про той вчительский форум, в якому ви зараз, можливо, і побачили цей пост. Чи той новоспечений модератор місцевого форуму, він для свого рідного, улюбленого форуму національного рівня буде більш цінним кадром чи менш? Ну може він не буде навіть і заходити в національний, весь час буде приділяти своєму власному, там, де він модератор? Та ні, навпаки! В нього буде набагато більше чого сказати (і, зауважте, сказати цікаво, дуже цінно для учасників батьківського форуму) саме виходячи з того, про що і як буде йтись в місцевому форумі.

Одержуємо мережу? Ну якусь таку складну структуру інформаційного характеру, правда? Це в перспективі. Як нові модератори візьмуться за справу і як модератори батьківського форуму тут щось запропонують зі свого боку. Ну а як подумають, що то не їх справа, то нічого і не буде. Ну що стихійно, органічно виросте, то і буде. Ні, не бур'ян, у будь-якому випадку зростання числа форумів буде відбуватись і це процес позитивний. Втім, відчуйте різницю.




2 коментарі: