Чому про маршрутки і чому поговоримо, а не заспіваємо? А тому, що як з'ясувалося, у нашому Фейсбуці присутні дві групи, присвячені міським
маршруткам. Так, саме розмовам про ті маршрутки.
Ось вони:
Є ще київська сторінка: https://www.facebook.com/Kyivpublictransport/ , але вона
мертва. На відміну від згаданих вище груп. Ті живі. Ну і по чисельності форуму, і по
активності дописування - діалог іде. Та погляньте самі, не полінуйтесь.
А потім
про це поговоримо, порівняємо, що і як виходить в двох різних кінцях країни з
тим міським транспортом.
Для чого? О, з таких розмов можна винести багато користі. Ну, я того
сподіваюсь, а як воно вийде, то побачимо.
1. Концепція
Про концепцію форуму як таку тут: http://ukr-mod.blogspot.com/p/blog-page_7.html
, а як порівняти дві концепції згаданих форумів, то вони майже тотожні.
Але то стосується більше
опису, бо миколаївці зробили ще і закріплений допис і, так би мовити, неслабий, з
прицілом на те, що учасники групи будуть мати контакт з міською владою.
Львів’яни того
закріпленого допису не мають – от вам і перший плюс: почитають і додадуть. Не
буду більше до цього повертатись. Зрештою, основна користь в тому, щоб
започаткувати розмову, а хто що практично винесе і зробить, то вже його справа.
2. Адміністрація
Теж повна тотожність: по одному адміну. Щоправда…
Як миколаївець я знаю, що цей форум якимось чином пов’язаний з Демальянсом.
І навіть була якась робоча група з питань того транспорту, теж пов’язана з Демальянсом.
Але у тій інформації, що є в групі про це нічого.
А що знає Гугль? От що показує (хронологічно):
- Олександр Сєнкевич: на сферу пасажирських
перевезень Миколаєва чекають великі зміни https://mkrada.gov.ua/news/1644.html
- У мерії обговорили проблеми розвитку пасажирського транспорту Миколаєва https://mkrada.gov.ua/news/2398.html
Так, дійсно, була така група. І на фотках видно, що Демальянс там
присутній. То мабуть треба було і в форумі про це
сказати? Забули (так буває) чи якась політична колізія з доцільністю -
недоцільністю?
3. Чисельність
Нагадаємо, що у Львові 700 тисяч населення, а у Миколаєві 500. Але групи співставні
за розміром. миколаївська 1400 учасників, львівська 920. Втім, як поділити, то
виходить, що в Миколаєві 2.8 учасника на душу населення, а у Львові 1.3. Не знаю,
чи це пов'язано з тим, як містяни ставляться до свого транспорту і його проблем,
а може з роботою адміна.
За якісний аналіз складу форумів я навіть і не думав братись. Ну дійсно, то
надто складно, які там посади згадані, чи є депутати, політики тощо. Порівняйте
самостійно.
4. Активність
Тут є багато вимірів: загальна чисельність постів на тиждень чи місяць, середня
чисельність коментарів при одному пості, автори, коментатори… Не будемо
занурюватись, візьмемо на озброєння експертний метод. Кожен може подивитись і
скласти власне враження, яка група виглядає більш активною.
Моя думка: … Хотів написати, що якось не можу розрізнити, аж тут на
допомогу прийшли програмісти. Вони, спасибі їм велике, про такі проблеми вже
подбали. Ось результат:
Миколаїв https://feedspy.net/facebook/analytics#ids=602620213207571&timeSince=1479679200&timeUntil=1480370399
Але вже у такому підготовленому чи озброєному вигляді ви можете сказати
щось оціночне? Я не берусь. Нехай адміни самі про те подумають.
5. Додаткове наповнення
Є ще і події окрім дискусії – дві у миколаївців, одна у львів'ян. І в миколаївській групі ще є дуже
цінний файл – про те, що таке економіка міського транспорту. Це так не схоже на
вічні бідкання, мовляв, погано, погано. А тут людина пише про те, як зробити
добре. Дуже цікаво. Але мабуть тільки для фахівців. А фахівці є в тих форумах? Так ми ж якісний аналіз форумів не робили...
6. Резюме
Оце я глянув-поглянув, відчув, так би мовити, атмосферу обох форумів (треба
сказати, що я не користуюсь авто – кожного дня в маршрутці) і що я маю сказати?
Я не побачив руху. Від проблем до їх вирішення. Аналізу поточного стану, програм чи то
проектів якихось змін, нехай у зародку, нехай концептуально, але в принципі.
Але повернімося до концепцій форумів: там згадано тільки про обговорення і на тому все. То адміни і не
думали про вирішення проблем, що обговорюються? Ну так: поговорили, поділились
інформацією і розійшлись - виходить, що так.
Аж ось ще одне міркування: є проблеми, а є
симптоми, ознаки проблем. Власне, весь матеріал форумів присвячений саме і тільки
симптомам, зовнішнім проявам тих проблем, а вони ж навіть і не формулюються явно, що
вже казати про аналіз і пошук шляхів вирішення.
Тут маємо згадати, що львівський
форум волонтерський, а миколаївський приховано партійний. Це суттєво і надалі
вже про справи партійні.
Демальянс у нас тут: http://mk.dem-alliance.org/
(але посилання не працює). Втім, не страшно, є запасна версія: https://www.facebook.com/da.mykolaiv/ Це сторінка і на ній
треба пошукати «транспорт», «маршрутка» - тоді стане зрозуміло, як Демальянс
працював на цьому напрямку. Якось дуже невиразно.
А тепер рояль. Ну той, що прихований у кущах: http://mykolayvtrans.blogspot.com/ Без коментарів, просто
для розгляду у майбутньому ще і такої форми роботи з міським транспортом.
7. Вам їхати чи як?
Дійсно, нам (городянам, належним до форуму і тим, що про нього взагалі не знають) треба добре і з якимось комфортом їхати в тих маршрутках чи тільки про них розмовляти? Ну здебільшого жалітись.
Так тоді потрібен план, програма. Назва такому плану цілком визначена нашим законодавством: Програма розвитку міського пасажирського транспорту. Щоб написати програму потрібна команда: логіст, економіст, автомобіліст, програміст (айтішник). Це як мінімум, але може знадобитись і ще хтось. А щоб зібрати команду потрібен лідер. Це все абсолютно точно, однозначно і безальтернативно.
А от і варіанти щодо лідеру є: працівник виконкому, депутат, лідер громадської організації. Але команда, це вже знову точно, обов'язково має включати в той чи інший спосіб всі три складові: виконкомівську, партійно-депутатську і громадську. І як подумати, то вийде цілком логічна робоча схема.
Стривайте, а чи не можна ту програму не писати з самого початку, а взяти готову? Ну в нас же, як хто не знає, є і академія, і державний університет комунального господарства. Одна в Києві, інший в Харкові. Невже там не підготували щось таке типове, на всі різновиди міських умов - для малих, середніх, великих міст? Не знаю, навряд. Ні, якісь рекомендації, звісно, одержати можна, але ж в нас діє не радянська системи, коли столиця каже, що і як. Зараз всі питання міського рівня вирішує міська рада. Отже...
7. Вам їхати чи як?
Дійсно, нам (городянам, належним до форуму і тим, що про нього взагалі не знають) треба добре і з якимось комфортом їхати в тих маршрутках чи тільки про них розмовляти? Ну здебільшого жалітись.
Так тоді потрібен план, програма. Назва такому плану цілком визначена нашим законодавством: Програма розвитку міського пасажирського транспорту. Щоб написати програму потрібна команда: логіст, економіст, автомобіліст, програміст (айтішник). Це як мінімум, але може знадобитись і ще хтось. А щоб зібрати команду потрібен лідер. Це все абсолютно точно, однозначно і безальтернативно.
А от і варіанти щодо лідеру є: працівник виконкому, депутат, лідер громадської організації. Але команда, це вже знову точно, обов'язково має включати в той чи інший спосіб всі три складові: виконкомівську, партійно-депутатську і громадську. І як подумати, то вийде цілком логічна робоча схема.
Стривайте, а чи не можна ту програму не писати з самого початку, а взяти готову? Ну в нас же, як хто не знає, є і академія, і державний університет комунального господарства. Одна в Києві, інший в Харкові. Невже там не підготували щось таке типове, на всі різновиди міських умов - для малих, середніх, великих міст? Не знаю, навряд. Ні, якісь рекомендації, звісно, одержати можна, але ж в нас діє не радянська системи, коли столиця каже, що і як. Зараз всі питання міського рівня вирішує міська рада. Отже...
--- ---
Вже після того, як написав, колеги підказали ще одну адресу: https://www.facebook.com/groups/677086502469508/?ref=notif¬if_t=group_added_to_group¬if_id=1480343799857098
Ну то вже поговоримо іншим разом. Бо то не волонтерський і не партійний форму, а офіційний, належний органу влади. От яке в нас виходить розмаїття. Так це ж чудово? Як ми ним скористаємось.
Хотіла б прокометувати що до "прихованої партійності" нашої групи - її немає) Так, я та Євгенія Матейчук є членами партії "ДемАльянс", але ми цього не приховуємо, а группу в Фейсбуці створювала саме я і створювала її, коли ще не була партійкою. І так, одним з напрямків в яких працює Миколаївська організація політичної партії "ДемАльянс" був і є пасажирський транспорт в місті, але вище зазначена група у Фейсбуці є загальною платформою для всіх небайдужих містян. В групі ми не тільки "скаржимося" на "маршрутчиків" та фірми-перевізники, а й висловлюємо подяки сумлінним водіям, ділимося актуальною інформацією у сфері міського громадського транспорту, поширюємо досвід в цьому питанні інших міст та інших країн.
ВідповістиВидалитиСпасибі, Катерино, за відгук, будемо вважати його початком великої розмови щодо транспорту, його проблем, шляхів вирішення тих проблем.
ВидалитиПрихована партійність - то моє враження, бо коли я не знайшов в описі групи того, що це група саме Демальянсу, то і здивувався. Загалом про партійний аспект тут: https://www.facebook.com/groups/177651219363365/
Можна там і продовжити саме щодо партійності, мабуть буде зручніше? А щодо загальних проблем транспорту, то вже по групах?
А як точно, то тут: https://www.facebook.com/groups/177651219363365/permalink/189148588213628/
Видалити