понеділок, 28 листопада 2016 р.

Поговоримо про маршрутки?

Чому про маршрутки і чому поговоримо, а не заспіваємо? А тому, що як з'ясувалося, у нашому Фейсбуці присутні дві групи, присвячені міським маршруткам. Так, саме розмовам про ті маршрутки.

Ось вони:



Є ще київська сторінка: https://www.facebook.com/Kyivpublictransport/ , але вона мертва. На відміну від згаданих вище груп. Ті живі. Ну і по чисельності форуму, і по активності дописування - діалог іде. Та погляньте самі, не полінуйтесь. 

 А потім про це поговоримо, порівняємо, що і як виходить в двох різних кінцях країни з тим міським транспортом.

Для чого? О, з таких розмов можна винести багато користі. Ну, я того сподіваюсь, а як воно вийде, то побачимо.


1. Концепція

Про концепцію форуму як таку тут: http://ukr-mod.blogspot.com/p/blog-page_7.html , а як порівняти дві концепції згаданих форумів, то вони майже тотожні. 

Але то стосується більше опису, бо миколаївці зробили ще і закріплений допис і, так би мовити, неслабий, з прицілом на те, що учасники групи будуть мати контакт з міською владою. 

Львів’яни того закріпленого допису не мають – от вам і перший плюс: почитають і додадуть. Не буду більше до цього повертатись. Зрештою, основна користь в тому, щоб започаткувати розмову, а хто що практично винесе і зробить, то вже його справа.

2. Адміністрація

Теж повна тотожність: по одному адміну. Щоправда…

Як миколаївець я знаю, що цей форум якимось чином пов’язаний з Демальянсом. І навіть була якась робоча група з питань того транспорту, теж пов’язана з Демальянсом. Але у тій інформації, що є в групі про це нічого.

А що знає Гугль? От що показує (хронологічно):

   - Олександр Сєнкевич: на сферу пасажирських перевезень Миколаєва чекають великі зміни https://mkrada.gov.ua/news/1644.html

   - У мерії обговорили проблеми розвитку пасажирського транспорту Миколаєва https://mkrada.gov.ua/news/2398.html

Так, дійсно, була така група. І на фотках видно, що Демальянс там присутній. То мабуть треба було і в форумі про це сказати? Забули (так буває) чи якась політична колізія з доцільністю - недоцільністю?

3. Чисельність

Нагадаємо, що у Львові 700 тисяч населення, а у Миколаєві 500. Але групи співставні за розміром. миколаївська 1400 учасників, львівська 920. Втім, як поділити, то виходить, що в Миколаєві 2.8 учасника на душу населення, а у Львові 1.3. Не знаю, чи це пов'язано з тим, як містяни ставляться до свого транспорту і його проблем, а може з роботою адміна.

За якісний аналіз складу форумів я навіть і не думав братись. Ну дійсно, то надто складно, які там посади згадані, чи є депутати, політики тощо. Порівняйте самостійно.

4. Активність

Тут є багато вимірів: загальна чисельність постів на тиждень чи місяць, середня чисельність коментарів при одному пості, автори, коментатори… Не будемо занурюватись, візьмемо на озброєння експертний метод. Кожен може подивитись і скласти власне враження, яка група виглядає більш активною.

Моя думка: … Хотів написати, що якось не можу розрізнити, аж тут на допомогу прийшли програмісти. Вони, спасибі їм велике, про такі проблеми вже подбали. Ось результат:



Але вже у такому підготовленому чи озброєному вигляді ви можете сказати щось оціночне? Я не берусь. Нехай адміни самі про те подумають.

5. Додаткове наповнення

Є ще і події окрім дискусії – дві у миколаївців, одна у львів'ян. І в миколаївській групі ще є дуже цінний файл – про те, що таке економіка міського транспорту. Це так не схоже на вічні бідкання, мовляв, погано, погано. А тут людина пише про те, як зробити добре. Дуже цікаво. Але мабуть тільки для фахівців. А фахівці є в тих форумах? Так ми ж якісний аналіз форумів не робили...

6. Резюме

Оце я глянув-поглянув, відчув, так би мовити, атмосферу обох форумів (треба сказати, що я не користуюсь авто – кожного дня в маршрутці) і що я маю сказати? Я не побачив руху. Від проблем до їх вирішення. Аналізу поточного стану, програм чи то проектів якихось змін, нехай у зародку, нехай концептуально, але в принципі.

Але повернімося до концепцій форумів: там згадано тільки про обговорення і на тому все. То адміни і не думали про вирішення проблем, що обговорюються? Ну так: поговорили, поділились інформацією і розійшлись - виходить, що так. 

Аж ось ще одне міркування: є проблеми, а є симптоми, ознаки проблем. Власне, весь матеріал форумів присвячений саме і тільки симптомам, зовнішнім проявам тих проблем, а вони ж навіть і не формулюються явно, що вже казати про аналіз і пошук шляхів вирішення. 

Тут маємо згадати, що львівський форум волонтерський, а миколаївський приховано партійний. Це суттєво і надалі вже про справи партійні.

Демальянс  у нас тут: http://mk.dem-alliance.org/ (але посилання не працює). Втім, не страшно, є запасна версія: https://www.facebook.com/da.mykolaiv/ Це сторінка і на ній треба пошукати «транспорт», «маршрутка» - тоді стане зрозуміло, як Демальянс працював на цьому напрямку. Якось дуже невиразно.

А тепер рояль. Ну той, що прихований у кущах: http://mykolayvtrans.blogspot.com/ Без коментарів, просто для розгляду у майбутньому ще і такої форми роботи з міським транспортом.

7. Вам їхати чи як?

Дійсно, нам (городянам, належним до форуму і тим, що про нього взагалі не знають) треба добре і з якимось комфортом їхати в тих маршрутках чи тільки про них розмовляти? Ну здебільшого жалітись. 

Так тоді потрібен план, програма. Назва такому плану цілком визначена нашим законодавством: Програма розвитку міського пасажирського транспорту. Щоб написати програму потрібна команда: логіст, економіст, автомобіліст, програміст (айтішник). Це як мінімум, але може знадобитись і ще хтось. А щоб зібрати команду потрібен лідер. Це все абсолютно точно, однозначно і безальтернативно. 

А от і варіанти щодо лідеру є: працівник виконкому, депутат, лідер громадської організації. Але команда, це вже знову точно, обов'язково має включати в той чи інший спосіб всі три складові: виконкомівську, партійно-депутатську і громадську. І як подумати, то вийде цілком логічна робоча схема.

Стривайте, а чи не можна ту програму не писати з самого початку, а взяти готову? Ну в нас же, як хто не знає, є і академія, і державний університет комунального господарства. Одна в Києві, інший в Харкові. Невже там не підготували щось таке типове, на всі різновиди міських умов - для малих, середніх, великих міст? Не знаю, навряд. Ні, якісь рекомендації, звісно, одержати можна, але ж в нас діє не радянська системи, коли столиця каже, що і як. Зараз всі питання міського рівня вирішує міська рада. Отже...

--- ---
Вже після того, як написав, колеги підказали ще одну адресу: https://www.facebook.com/groups/677086502469508/?ref=notif&notif_t=group_added_to_group&notif_id=1480343799857098

Ну то вже поговоримо іншим разом. Бо то не волонтерський і не партійний форму, а офіційний, належний органу влади. От яке в нас виходить розмаїття. Так це ж чудово? Як ми ним скористаємось.



3 коментарі:

  1. Катерина Жданова30 листопада 2016 р. о 21:29

    Хотіла б прокометувати що до "прихованої партійності" нашої групи - її немає) Так, я та Євгенія Матейчук є членами партії "ДемАльянс", але ми цього не приховуємо, а группу в Фейсбуці створювала саме я і створювала її, коли ще не була партійкою. І так, одним з напрямків в яких працює Миколаївська організація політичної партії "ДемАльянс" був і є пасажирський транспорт в місті, але вище зазначена група у Фейсбуці є загальною платформою для всіх небайдужих містян. В групі ми не тільки "скаржимося" на "маршрутчиків" та фірми-перевізники, а й висловлюємо подяки сумлінним водіям, ділимося актуальною інформацією у сфері міського громадського транспорту, поширюємо досвід в цьому питанні інших міст та інших країн.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Спасибі, Катерино, за відгук, будемо вважати його початком великої розмови щодо транспорту, його проблем, шляхів вирішення тих проблем.
      Прихована партійність - то моє враження, бо коли я не знайшов в описі групи того, що це група саме Демальянсу, то і здивувався. Загалом про партійний аспект тут: https://www.facebook.com/groups/177651219363365/
      Можна там і продовжити саме щодо партійності, мабуть буде зручніше? А щодо загальних проблем транспорту, то вже по групах?

      Видалити
    2. А як точно, то тут: https://www.facebook.com/groups/177651219363365/permalink/189148588213628/

      Видалити