четвер, 15 червня 2017 р.

Освітянські форуми: чи є питання?

Була нагода поговорити з педагогами про те, чи потрібен вчителю сайт. Ну, як завжди, почали про одне, перейшли на інше, і тут стало зрозуміло, що загалом форумів педагогічного чи освітянського профілю (не беручі до уваги освіту вищу) багато, але чимось вони нагадують тих давніх русичів, в яких порядку у їхньому житті було малувато.

Стривайте, а хіба може бути порядок в такому стихійному процесі? Ну, на перших порах так, але ж цілком можливо, що етап початкового становлення і накопичення досвіду пройдений, і вже на часі подумати модераторам про якусь організацію? Бо вона бува різна, не завжди це керування чи нав'язування комусь якихось рішень чи способів існування. Але без організації годі сподіватись результату. А що то за результат ми очікуємо? Отож.

1. Просто перелік


Зрозуміло, що я не буду давати жодної оцінки чи характеристики. Просто погляньте не це розмаїття. Обов'язково заглядаючи в опис групи чи інформацію про сторінку, щоб оцінити концепцію форуму. Що перелік не є вичерпним, то зрозуміло, але добре видно, що таки форумів багато і вони різні (батьківські ради і контролі не враховані). В дужках кількість членів чи лайків. 

Союз освітян: сторінка 2148 і група 9899 Народний учитель 563

Уміти вчити 18 399, Вчителі ХХІ сторіччя 1556,

Сайт вчителів початкових класів "Вчитель вчителю, учням та батькам" 5547

Вчителі біології України 156 Вчителі України 3242

Вчителі України 11962 Вчитель вчителю 682

Педагоги-пенсюки 4 Філологічний олімп 144

Педтехнологія Росток: сторінка 231і група 2007

Педагогический ликбез 411 Сайт вчителя ... 3

Науково-педагогічна бібліотека міста Миколаєва 59

Н-ська освіта: сторінка

Соціалізм. Культура: наука, освіта 13.

2. Пропозиція


Вона проста: обговорити доцільність координації роботи освітянських форумів з метою надання цьому руху певної системності.

Як у принципової постановки питання про координацію будуть прибічники, то тоді вони будуть разом думати про технічні деталі. Що то за координація, які в неї мають бути формати, хто має цим займатись, як саме - ну і так далі. А головне: на яких принципах вона має базуватись.

Що кожен модератор є вільним у виборі усіх параметрів концепції свого форуму, то зрозуміло, але хіба це все? Хіба більше нічого не варто сказати про принципи? Великого сенсу надто вже заглиблюватись не бачу доти, доки не почую колег, що ту ідею підтримали. Втім, так от побіжно, аби було зрозуміло, про що йдеться:

1. Цілісність. Система освітянських форумів (далі СОФ) має охоплювати всі рівні [середньої] освіти, навчальні предмети і території.

2. Збалансованість професійного і громадянського аспектів. Всі ж критикують владу, то мають щось і пропонувати, а як критикувати, то конкретно і професійно.

3. Плідна взаємодія з державними і комерційними інститутами у галузі освіти. Спільна робота може початись тільки з взаєморозуміння.

4. Опора на новітні технології, моделі, підходи і підвищення кваліфікації всіх освітян, а найперше вчителя як головний важіль поступу галузі.

Але тоді і мету у першому наближенні треба формулювати? Ну, щось на кшталт "революційного піднесення за рахунок широкої участі". Не маю сумніву, що хтось з гуманітарного циклу сформулює краще за мене.

Зрозуміло, пропозиція адресована в першу чергу модераторам. Але ж не тільки? Ну то поставимо її по тих форумах, побачимо реакцію педагогів.

А щоб не повертатись до питання, я тут і зараз запрошую всіх модераторів згаданих форумів до спільноти "Український модератор" для роботи з питаннями, що не мають педагогічної специфики, а можуть становити інтерес для модераторів будь-якої проблемної спеціалізації.


3. Відгук


Філологічний олімп. Natali Himera

Ну і по форумах народ лайкав, поширював, то я вирішив, що таки питання є. Потім змінив назву цього посту, додав мітку Освіта і взявся писати протокол.




Немає коментарів:

Дописати коментар