Так, не знаю, як ви, а я про таку чую вперше.
Ось докладніше.
Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ» яка відбудеться 8-9 листопада 2017 року
Чи можна втратити таку чудову нагоду поспілкуватись з лідерами прогресу в електронно-інформаційній галузі? Тож долучайтесь.
---
Я дуже вдячний колегам по різних форумах, що зацікавились повідомленням. Відтак, склалась ситуативна тимчасова спільнота, в якій на цей момент 10 + 5 + 54 + 4 + 14 + 2 + 2 + 3 учасники. Очікуємо начала роботи конференції чи починаємо працювати вже зараз? Так ще ж не почалась - як працювати? Так дистанційна ж - як є що сказати, запитати, то вже можна починати.
Ось докладніше.
Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ» яка відбудеться 8-9 листопада 2017 року
Чи можна втратити таку чудову нагоду поспілкуватись з лідерами прогресу в електронно-інформаційній галузі? Тож долучайтесь.
---
Я дуже вдячний колегам по різних форумах, що зацікавились повідомленням. Відтак, склалась ситуативна тимчасова спільнота, в якій на цей момент 10 + 5 + 54 + 4 + 14 + 2 + 2 + 3 учасники. Очікуємо начала роботи конференції чи починаємо працювати вже зараз? Так ще ж не почалась - як працювати? Так дистанційна ж - як є що сказати, запитати, то вже можна починати.
Три приклади навчальних середовищ
Вітаю шановних учасників,
подяка організаторам за можливість взяти участь у зібранні, будемо сподіватись,
що цей перший досвід (ну наскільки я знаю) буде вдалим і в подальшому
дистанційні конференції стануть нормою, стандартом, адже сумніву в тому, що це
дуже ефективна і перспективна форма роботи буде не може. Бачте, як вдало все в
один абзац вклалось. "З голосу" таке можуть зробити далеко не всі, я
б точно не зміг. Ну і до справи.
Вступ
Я не представляю жодну
кафедру чи науковий центр, дію на власний розсуд і власним коштом як
громадський активіст. Тому цей текст не є публікацією для наукового видання в
її традиційному форматі. Тут нема постановки проблеми, характеристик наукового
напрямку, що в його рамках виконувалась робота, нема переліку літератури, згадки
про колег, що досліджують визначену або дотичні проблеми в тих чи інших
наукових закладах. Тобто фактично це напівфабрикат, що його призначення я бачу в
тому, аби колеги, зайняті саме науковим дослідженням згаданих нижче питань,
могли наведені приклади розглянути в рамках своїх наукових напрямків.
А ці напрямки я б досить
умовно чи приблизно окреслив таким чином:
- програмно-технічні засоби дистанційного навчання;
- мотивація дорослого в рамках дистанційного навчання;
- малі групи як фактор дистанційного навчання.
Втім, не можна не зазначити, що я закінчив курс (звісно,
дистанційний) професора Володимира Кухаренка з питань дистанційної освіти і в
цьому сенсі можу слугувати може прикладом, а може і об’єктом дослідження: що ж
те дистанційне навчання може дати суспільству в цілому чи кожному з тих, хто
прагне навчатись. Я є автором двох дистанційних навчальних курсів (а вірніше
двох реалізацій одного курсу), що сформовані в різних навчальних середовищах чи
на різних платформах дистанційного навчання.
Але в рамках нашої
теперішньої спільної роботи я хотів би поділитись досвідом, що базується на
використанні не спеціального програмного забезпечення, а звичайних засобів
широкого вжитку – Фейсбуку і Гугль Блогера. Сподіваюсь, що ті з колег, що
представляють наукову частину конференції, знайдуть тут для себе матеріал для
вивчення, а практики просто скористаються цим досвідом. Ну і, звісно, всі щось
скажуть, поділяться власними здобутками, а також враженнями з приводу розвитку,
вдосконалення наведених прикладів.
Сайт вчителя…
Знаходиться цей ресурс тут:
https://site-vchyt.blogspot.com/ В цьовму кластері і Фейсбук-групи, вони згадані на сайті переліком
– можна переглянути. Ну а зовні виглядає так:
Цільова аудиторія
Вчителі середньої школи.
Мета
Запустити процес
самоосвіти і обміну досвідом у вчительській спільноті, що цікавиться
сайтобудуванням.
Результати
Не надто позитивні.
Технічні засоби працюють вправно, але інтересу до питання у педагогів нема. Хоча вони потроху додаються і не
залишають спільноту, але мовчать. Нема постів, нема коментарів. Мабуть спільнота знаходиться в очікуванні розвитку ситуації. Можливо, потрібен
модератор з відповідної кафедри, що міг би залучити їх до розмови,
використовуючи вузькопрофесійні моменти? А може працівник Міністерства або
якогось регіонального управління, комунального відділу?
Читацька е-конференція
Адреса: https://as-ybrh.blogspot.com/ і зовнішній вигляд:
Цільова аудиторія
Громадські активісти.
Мета
Залучити до читання
тексту найширші верстви української Фейсбук-спільноти.
Результати
Негативні. Абсолютна
байдужість. Якщо у попередньому прикладі йшлося про професійні питання, то тут ми маємо справу з громадськими справами. Але результат той самий.
Український модератор
Цей ресурс можна побачити
тут: https://ukr-mod.blogspot.com/ При ньому також перелік форумів. А виглядає так:
Цільова аудиторія
Модератори
громадсько-політичних форумів.
Мета
Поширити професійне
ставлення до роботи модератора.
Результати
Запрошення до форуму
одержують всі модератори, на форуми яких я натрапляю в Мережі. Відгукуються
далеко не всі, але спільнота потроху зростає. Тож ресурс працює, але знов-таки, у
пасивному режимі. Дискусії не відбуваються, зауважень нема – це розчаровує. Але
люди читають, то це дає надію.
Висновки
1. Дистанційна освіта з
точки зору потрібних ресурсів ІТ забезпечена на 100%: зручними, простими і
безоплатними засобами.
2. Можливості безмежні:
будь-який окремий викладач, громадський активіст чи журналіст, а тим більше
громадська організація або навчальний центр можуть збудувати власну дистанційну
інформаційно-навчальну систему у повній відповідності до своїх потреб.
3. Основна перепона для
широкого поширення дистанційного навчання - пасивність українця. Як того, що
мав би навчатись, так і тих, які мали б цей процес організувати в інтересах
розвитку суспільства, бо потреба в цій формі навчання – як громадянського, так і
професійного - колосальна.
В.Петриченко
Додатки
1. Курс "Сайтобудування
як компетенція широкого вжитку": http://dl.khadi.kharkov.ua/enrol/index.php?id=182
2. Курс "Сайт
власноруч": https://university.raccoongang.com/courses/course-v1:Prometheus+VP0117+2017_C2/about
Немає коментарів:
Дописати коментар