пʼятниця, 6 жовтня 2017 р.

Дистанційна конференція?

Так, не знаю, як ви, а я про таку чую вперше.

Ось докладніше.

Всеукраїнська науково-практична Інтернет-конференція «Електронні інформаційні ресурси: створення, використання, доступ» яка відбудеться 8-9 листопада 2017 року

Чи можна втратити таку чудову нагоду поспілкуватись з лідерами прогресу в електронно-інформаційній галузі? Тож долучайтесь.

---

Я дуже вдячний колегам по різних форумах, що зацікавились повідомленням. Відтак, склалась ситуативна тимчасова спільнота, в якій на цей момент 10 + 5 + 54 + 4 + 14 + 2 + 2 + 3 учасники. Очікуємо начала роботи конференції чи починаємо працювати вже зараз? Так ще ж не почалась - як працювати? Так дистанційна ж - як є що сказати, запитати, то вже можна починати.


Три приклади навчальних середовищ

Вітаю шановних учасників, подяка організаторам за можливість взяти участь у зібранні, будемо сподіватись, що цей перший досвід (ну наскільки я знаю) буде вдалим і в подальшому дистанційні конференції стануть нормою, стандартом, адже сумніву в тому, що це дуже ефективна і перспективна форма роботи буде не може. Бачте, як вдало все в один абзац вклалось. "З голосу" таке можуть зробити далеко не всі, я б точно не зміг. Ну і до справи.

Вступ

Я не представляю жодну кафедру чи науковий центр, дію на власний розсуд і власним коштом як громадський активіст. Тому цей текст не є публікацією для наукового видання в її традиційному форматі. Тут нема постановки проблеми, характеристик наукового напрямку, що в його рамках виконувалась робота, нема переліку літератури, згадки про колег, що досліджують визначену або дотичні проблеми в тих чи інших наукових закладах. Тобто фактично це напівфабрикат, що його призначення я бачу в тому, аби колеги, зайняті саме науковим дослідженням згаданих нижче питань, могли наведені приклади розглянути в рамках своїх наукових напрямків.

А ці напрямки я б досить умовно чи приблизно окреслив таким чином:
  • програмно-технічні засоби дистанційного навчання;
  • мотивація дорослого в рамках дистанційного навчання;
  • малі групи як фактор дистанційного навчання.

Втім, не можна  не зазначити, що я закінчив курс (звісно, дистанційний) професора Володимира Кухаренка з питань дистанційної освіти і в цьому сенсі можу слугувати може прикладом, а може і об’єктом дослідження: що ж те дистанційне навчання може дати суспільству в цілому чи кожному з тих, хто прагне навчатись. Я є автором двох дистанційних навчальних курсів (а вірніше двох реалізацій одного курсу), що сформовані в різних навчальних середовищах чи на різних платформах дистанційного навчання.

Але в рамках нашої теперішньої спільної роботи я хотів би поділитись досвідом, що базується на використанні не спеціального програмного забезпечення, а звичайних засобів широкого вжитку – Фейсбуку і Гугль Блогера. Сподіваюсь, що ті з колег, що представляють наукову частину конференції, знайдуть тут для себе матеріал для вивчення, а практики просто скористаються цим досвідом. Ну і, звісно, всі щось скажуть, поділяться власними здобутками, а також враженнями з приводу розвитку, вдосконалення наведених прикладів.

Сайт вчителя…

Знаходиться цей ресурс тут: https://site-vchyt.blogspot.com/ В цьовму кластері і Фейсбук-групи, вони згадані на сайті переліком – можна переглянути. Ну а зовні виглядає так:



Цільова аудиторія
Вчителі середньої школи.

Мета
Запустити процес самоосвіти і обміну досвідом у вчительській спільноті, що цікавиться сайтобудуванням.

Результати
Не надто позитивні. Технічні засоби працюють вправно, але інтересу до питання у педагогів нема. Хоча вони потроху додаються і не залишають спільноту, але мовчать. Нема постів, нема коментарів. Мабуть спільнота знаходиться в очікуванні розвитку ситуації. Можливо, потрібен модератор з відповідної кафедри, що міг би залучити їх до розмови, використовуючи вузькопрофесійні моменти? А може працівник Міністерства або якогось регіонального управління, комунального відділу?

Читацька е-конференція

Адреса: https://as-ybrh.blogspot.com/ і зовнішній вигляд:



Цільова аудиторія
Громадські активісти.

Мета
Залучити до читання тексту найширші верстви української Фейсбук-спільноти.

Результати
Негативні. Абсолютна байдужість. Якщо у попередньому прикладі йшлося про професійні питання, то тут ми маємо справу з громадськими справами. Але результат той самий. 

Український модератор

Цей ресурс можна побачити тут: https://ukr-mod.blogspot.com/ При ньому також перелік форумів. А виглядає так:



Цільова аудиторія
Модератори громадсько-політичних форумів.

Мета
Поширити професійне ставлення до роботи модератора.

Результати
Запрошення до форуму одержують всі модератори, на форуми яких я натрапляю в Мережі. Відгукуються далеко не всі, але спільнота потроху зростає. Тож ресурс працює, але знов-таки, у пасивному режимі. Дискусії не відбуваються, зауважень нема – це розчаровує. Але люди читають, то це дає надію.

Висновки

1. Дистанційна освіта з точки зору потрібних ресурсів ІТ забезпечена на 100%: зручними, простими і безоплатними засобами.

2. Можливості безмежні: будь-який окремий викладач, громадський активіст чи журналіст, а тим більше громадська організація або навчальний центр можуть збудувати власну дистанційну інформаційно-навчальну систему у повній відповідності до своїх потреб.

3. Основна перепона для широкого поширення дистанційного навчання - пасивність українця. Як того, що мав би навчатись, так і тих, які мали б цей процес організувати в інтересах розвитку суспільства, бо потреба в цій формі навчання – як громадянського, так і професійного - колосальна.
В.Петриченко

Додатки

1. Курс "Сайтобудування як компетенція широкого вжитку": http://dl.khadi.kharkov.ua/enrol/index.php?id=182


Немає коментарів:

Дописати коментар