середу, 27 березня 2019 р.

Розподілений семінар "Демократична школа"

Розподілений по форумах. Зрозуміло.

А чому демократична школа в лапках? А тому, що це назва великого європейського проекту.

Але по яких же форумах будемо розподіляти? По П'ядицьких. Не чули? Ну то є чудова нагода познайомитись.



1. П'ядицький кластер


Для початку згадаємо, що таке сільський форум взагалі, бо в нас же є багато прикладів.

А тепер до вашої уваги цілий П'ядицький кластер: громада, школа чи ліцей (з його керівником), а ще місцева громадська організація. Потуга? А то. У форумі громади 800 учасників на 3.5 тисячі жителів. Ну, нехай багато "чужих", але можна сказати, що від кожної родини в форумі є представник? Тоді виходить тотальне охоплення, віче дистанційне, давньогрецька агора, пряма демократія?

А бібліотека? Поки що без свого голосу в Фейсбуці. І навіть її директорка поки що поза мережею, треба буде це виправляти. Йдеться ж у нас тут про читання, то як без бібліотеки?

А до речі, не завадило б вже і окрему сторінку "П'ядики" запровадити? Щоб на ній відобразити всі складові кластеру. Які вже є в роботі, а потім з часом й ті, що з'являться? Це ж буде системне рішення? Ну побачимо, поки що, нагадаємо, йдеться про демократичну школу.

2. Демократична школа


Цього разу вже не в лапках. Бо йдеться саме про те, що проект "Демократична школа", який реалізує П'ядицький ліцей, потребує, мабуть, широкої підтримки громади?

І тут важливі два аспекти чи напрямки роботи: батьки школярів і громада як така. Не дуже зрозуміло? Бо ви ще не прочитали ось що. Почитати, як кому цікаво, є що й більше, але та книжка (ну брошурка ж в два десятки аркушів, про що там казати) - вона видається обов'язковою для ознайомлення як батьків, так й усіх жителів села. Ні? Бо іншими словами це звучить так: чи потрібен цей семінар взагалі? 

3. Семінар


О, тут все дуже просто:

1. Читаємо згадану вище книжку.

2. Пишемо в форумі, що вичитали (може з'явились запитання? може якісь такі загальні думки про життя в селі? може конкретні пропозиції щодо школи, дітей, виховання?)

І оце все? Так, бо зрештою в чому мета: щоб люди дізнались про "Демократичну школу" і побачили себе в будівництві тої демократичної школи (вже без лапок). Саме тут, біля себе, в своєму житті. І то кожний. Бо кластер, про який йшлося вище - це ж тільки інструмент. Комунікаційний. Але інструмент має бути використаний. Поки він просто є, просто немовби лежить на полиці, то це ще нічого не дає. А от коли вже той інструмент запрацює на результат і демократична школа зрушить, піде розгортатись, розквітати, то тоді...

Але про це ще зарано, бо маємо поглянути цікаве повідомлення (я ще і малюнком покажу, як хтось лінуєтся піти на посилання).



Книжки про демократію. Не можна сказати, хтось скачав чи не скачав? Читав чи не читав? І що з тим читанням було далі, в сенсі: нові знання були використані чи ні? Як саме?

От тому семінар, як можна зрозуміти, пропонує інший підхід. Книжка одна і невеличка, але пропонується не тільки для читання, але і для обговорення. Ми ж очікуємо, що як хтось напише про свої враження, то хтось же і відповість? Так, більше сподівань на вчителів, інженерів чи й голову сільради - це актив. А решта? 



Немає коментарів:

Дописати коментар